ПОЛОЖЕННЯ ПРО НАУКОВУ ШКОЛУ
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО НАУКОВУ ШКОЛУ
кафедри менеджменту Черкаського національного університету
імені Б.Хмельницького
«Управління діяльністю суб'єктів господарювання з позицій економічної безпеки»
1. Загальні положення
1.1. Наукова школа - іде усталений науковий колектив, що сформувався за певний період науковцями, наукові інтереси яких були спрямовані на розв'язання довготривалих завдань за певними науковими напрямами, отримав наукові результати, визнані як в Україні, так і за її межами.
1.2. Наукова школа (усталений науковий колектив) формується та розвивається колективом учених, наукові інтереси яких спрямовано на розв'язання завдань, визначених науковими напрямами школи.
1.3. Наукова школа очолюється науковим керівником, засновником наукового напряму, наукові здобутки якого визнані науковою громадськістю.
1.4. Наукова школа є базовою у підготовці кадрів вищої кваліфікації певного напряму (докторів та кандидатів наук).
1.5. Наукова школа об'єднує наукові дослідження, що виконуються за пріоритетними напрямами, визначеними державою, і які є пріоритетними у світовій науці.
1.6. Статус наукової школи визначає Вчена рада університету за поданням факультету.
2. Мета, завдання, принципи, форми та критерії діяльності наукової школи
2.1. Мета діяльності наукової школи полягає у здійсненні колективної інтелектуальної творчої діяльності, спрямованої на здобуття і використання якісно нових, оригінальних, значущих в певній науковій галузі знань.
2.2. Основні завдання діяльності наукової школи:
- продукування наукових знань;
- розробка теоретичних концепцій, моделей, проведення експериментів, які підтверджують ту чи іншу наукову гіпотезу;
- популяризація отриманих результатів досліджень;
- збереження традицій і цінностей наукової школи на всіх її етапах становлення та розвитку;
- забезпечення сталості розвитку наукового напрямку;
- постійне залучення до наукової діяльності обдарованої молоді, здатної до самостійного наукового пошуку;
- розвиток атмосфери творчості, новаторства, відкритості для наукових дискусій;
- інтеграція теоретичних доробків наукової школи з навчальним процесом.
2.3. Основні принципи діяльності наукової школи: системність, цілісність, інноваційність, відкритість, зв'язок з практикою.
2.4. Основні форми діяльності наукової школи:
- керівництво експериментальними дослідженнями;
- проведення наукових конференцій, методологічних семінарів;
- виконання дисертацій;
- щорічні публікації результатів наукових досліджень в авторитетних наукових виданнях;
- створення проблемно-пошукових науково-дослідних груп з числа викладачів, аспірантів, студентів;
- видання книг, монографій, збірників наукових статей, підручників, навчальних посібників, розробка нових курсів;
- участь у спільних міжнародних наукових проектах щодо вивчення актуальних наукових проблем;
- систематична участь у міжнародних наукових конференціях, з’їздах, симпозіумах;
- участь науковців школи у роботі міжнародних форумів.
2.5. Основні критерії оцінки діяльності наукової школи:
- новизна й оригінальність авторської теорії у тій чи іншій галузі знань;
- широта проблемно-теоретичного, географічного, хронологічного діапазонів функціонування;
- поширення результатів досліджень в межах країни та за рубежем;
- ефективна педагогічна діяльність (кількість здобувачів, аспірантів, докторів, монографій, підручників, навчальних посібників);
- офіційне визнання державою важливості наукових досліджень наукової школи (число докторів, кандидатів наук, професорів, доцентів);
- наявність міжнародних грантів підтримки наукових досліджень;.
3. Організаційні засади діяльності наукової школи
3.1. Завданням наукової школи є формування потужного наукового потенціалу з докторів наук (не менше 3 осіб) та кандидатів наук (не менше 10 осіб), що виконують науково-дослідні роботи за напрямами даної школи, результати яких періодично публікуються у провідних фахових вітчизняних та зарубіжних виданнях.
3.2. Колектив наукової школи підтримує, продовжує та розвиває наукові традиції засновників школи.
3.3. Колектив наукової школи створює належні умови аспірантам, докторантам та науковцям, які працюють над докторськими та кандидатськими дисертаціями в наукових напрямах, що охоплює ця школа.
3.4. Основними доробками школи вважаються:
- найважливіші фундаментальні і прикладні дослідження у визначених наукових напрямах;
- підготовка наукових кадрів (кандидатів та докторів наук) за науковими напрямами школи;
- наукові видання (монографії, наукові статті, підручники, навчальні посібники та методичні розробки);
- громадське визнання досягнень представників школи (премії, конкурси, гранти, нагороди, участь у наукових конференціях міжнародного рівня, індекс цитувань тощо);
- залучення до наукової діяльності за напрямами школи студентів, аспірантів, докторантів.
3.5. Наукова школа є ініціатором і організатором проведення міжнародних, всеукраїнських та регіональних конференцій, симпозіумів, наукових семінарів за відповідними напрямами.
3.6. Представники школи входять до складу спеціалізованих вчених рад із захисту докторських та кандидатських дисертацій, експертних рад Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, редколегій провідних фахових видань.
3.7. Представники школи виступають експертами, опонентами за певними науковими напрямами.
4. Склад наукової школи
4.1. До складу наукової школи входять керівник наукової школи, доктори та кандидати наук, аспіранти, студенти-магістри та інші суб’єкти науково-дослідної діяльності.
5. Права і обов'язки наукової школи
5.1. Представляти університет на всеукраїнському та міжнародному рівнях при обговоренні проблем за науковими напрямами школи.
5.2. Подавати пропозиції щодо формування державних науково-технічних програм та програм наукових досліджень університетського рівня.
5.3. Брати участь у координаційних, проблемних, спеціалізованих радах та Вченій раді університету при обговоренні питань, що стосуються наукових напрямів школи.
6. Права та обов’язки керівника наукової школи
6.1. Керівник наукової школи:
· здійснює організацію та керівництво всіма видами діяльності наукової школи і несе повну відповідальність за результати її роботи;
· звітує про виконану роботу перед Вченою радою університету раз на рік;
· готує наукове обґрунтування актуальної наукової проблеми;
· робить подання на членів наукової школи щодо заохочення, нагородження, преміювання за результативність проведеної науково-дослідної роботи.